Výrobce: 

Velký sál pardubického Domu Hudby byl 27. 10. 2005 dějištěm oficiálního uvedení P.A. systému italské značky X-treme na český trh. Je sice pravdou , že k vidění byl už z části na zářijovém „Huvelu", ale s opravdovým uvedením je zpravidla spojeno zvukové představení s různými zdroji signálu, a k tomu došlo právě až zde. X-treme je součástí dosti známé korporace zahrnující značky Peecker Sound či XTE, ale vystupuje velmi samostatně a směle…a má k tomu dle našeho soudu dobrý důvod. Základními kameny výrobního programu jsou 4 řady koncových aparatur, monitorová série, zesilovače obsahující vlastní DSP procesor a samozřejmě nějaké to nezbytné příslušenství. Určitě se sluší zmínit, jak zdůraznil generální sales manažer Giani Vandelli, že díky použitým značkovým komponentům, vyvíjeným a vyráběným osvědčenými výrobci přesně na zakázku X-treme (např. B&C Speakers, Precision Devices), si dovoluje firma poskytnout 10-letou záruku na své produkty.

Z výkonových reproboxů (kromě pasivních, existují i některé v aktivním provedení) XTLSA (Linear source array), XTMLA (Mini line array), Classic line a Compact line, se dovozce zaměřil pro začátek na druhou a třetí kategorii, které pro český trh představují velmi široce použitelné systémy, s vysokou mírou konfigurovatelnosti, a velmi příznivou cenou, ve srovnání s konkurencí.

Ve velkém sále (jehož akustické podmínky navržené pro klasický repertoár nejsou pro rockovou hudbu zrovna nejpříznivější – ostatně přítomní zástupci firmy X-treme by dle vlastních slov preferovali otevřenou scénu, a nikoliv tento, na odrazy přesycený prostor) byl pověšen Mini Line Array v konfiguraci 4 celopásmové boxy v clusteru a 4 subbasy na straně o celkovém výkonu 10,4 kW. Tedy konfigurace vyžadující minimum zesilovačů (2 + 2). Už po prvních taktech bylo jasné, že X-treme nabízí naprosto totožné vlastnosti jako obdobné systémy na trhu. Při použití vzorků hudby z CD se v některých případech zdálo, že dva 1" drivery použité v malých full-range boxech jsou ve výškách poněkud ostřejší, ale při vystoupení živé kapely (East Park) bylo jasné, že se jednalo spíše o problém mixování a masteru konkrétní skladby. Živá produkce byla příjemná, dostatečně zřetelná ve vokálních partech, s masivním spodkem, dravým a dynamickým zvukem bicích, prostě se vším, co k rockové hudbě patří. Při této zvukové předváděčce jistě sehrálo své i to, že za pultem stál firemní vývojář a uznávaný italský zvukový inženýr Emanuele Morlini. Na večerní hodinu byl pak v rámci programu připraven koncert Vlasty Redla s kapelou.