DPA Microphones v komediálním týmu pořadu Tosh.0

Výrobce: 
Distributor: 
DPA & Tosh.O

Mikrofony DPA se nedávno objevily v komediální improvizační show Tosh.0, která si dělá legraci z video materiálů umístěných na Internetu. Společnost DPA Microphones tak upevňuje svoje postavení jako přední dodavatel mikrofonů pro filmový a televizní průmysl. Pořadem provází komik Daniel Tosh, který komentuje krátká internetová videa, společnost, celebrity, stereotypy a další reference z oblasti pop-kultury. Show si podobně jako mikrofony DPA, na které spoléhá, získává popularitu ve svém oboru. Aby udržel krok s neustále se měnícími potřebami Tosh.0, používá mixážní zvukař pořadu Daniel McCoy všesměrové miniaturní mikrofony DPA d:screetTM 4063 a superkardioidní mikrofon DPA d:dicateTM 4018A.

Mikrofony d:screet 4063 tvoří základní součást McCoyova vybavení a v tomto případě slouží jako hlavní klopové mikrofony pro Daniela Toshe a jeho hosty během rozhovorové části pořadu, nazvané Web Redemptions (Webové nápravy). V tomto segmentu Tosh se svým týmem vybírá videozáznamy lidí v obzvláště politováníhodných situacích, jako například když někdo mluví o motýlu jako o koni během televizních zpráv nebo záznam, v němž hlavní aktér pláče, protože jeho oblíbený sportovní tým prohrál. „Hvězdám“ těchto videoklipů pak Tosh dává příležitost napravit své chování tím, že předělají záznam tak, aby nebyl tolik trapný. Vzhledem k tomu, že ve Web Redemptions vystupují především lidé, kteří nejsou zvyklí na to, vystupovat před kamerou, natáčení se musí věnovat zvláštní péče, aby byl záznam dokonalý.

„Většina toho, co dělám, je něco, co vyžaduje zvláštní výkony, nebo je to produkce pro Web Redemptions,“ říká McCoy. „Web Redemptions je opravdu moje specialita; obsazení lidí se neustále mění, stejně jako kostýmy a prostředí. Je příjemné vědět, že můžete během několika sekund vybavit mikrofonem lidi, kteří nikdy nevystupovali před kamerou, a přitom se nebudete potýkat s žádnými problémy. Mikrofony DPA d:screet skutečně stačí jen připojit a můžete je hned začít používat. Jen je umístíte a můžete na ně zapomenout.“

McCoy používá miniaturní mikrofony d:screet i během mnoha kaskadérských záběrů, včetně těch, které se vztahují k Web Redemptions. V případech, kdy nemůže aktéra dané scény vybavit kabelovým mikrofonem, používá svoje mikrofony d:screet jako prostorové mikrofony. „Mikrofony d:screet 4063 jsou skutečně velice všestranné a ne vždy je používám jako klopové mikrofony,“ vysvětluje. „I když zrovna netočím Web Redemptions, může přijít scéna s kaskadéry nebo scéna, kde je Daniel nebo jiný účinkující nahý a není možné použít tágo, protože jde o široký záběr. V takových případech používám model 4063 s černým PZM držákem, ve kterém ho schovám. Natáčeli jsme jednu scénu, ve které byl Daniel v kožených poutech a mikrofon nebylo kam skrýt, tak jsem ho připevnil na odpadkový koš vedle něj a byl jsem schopen snímat veškerý zvuk. Dokážu dokonce dostat do mixu účinkující, kteří vůbec mikrofon nemají, pokud je dostanu do vzdálenosti dvou nebo tří stop od člověka, který mikrofon má. Kmitočtový rozsah těchto mikrofonů je opravdu dobrý a všechno je zřetelné a čisté. Jiné takhle malé mikrofony tohle nedokážou.“

Během velkých kaskadérských scén využívá McCoy svůj léty ověřený mikrofon DPA d:dicate 4018 ve formě tága. Podle jeho slov funguje lépe než jiné puškové mikrofony dostupné na trhu. „S puškovým mikrofonem nad hlavou je obvykle problém s příliš velkou směrovostí. Čím těsnější je frekvence nebo směrová charakteristika, tím výraznější je snímání zpoza mikrofonu,“ vysvětluje. „To ale není případ mikrofonu 4018. Ať natáčím v autě nebo v místě s nízkým stropem, mikrofonní vložka d:dicate 4018 má velice čistou superkardioidní směrovost s hyperkardioidní charakteristikou. Takže když v podobných situacích používám tágo, zní to přirozeně, tak, jak má, a nejlépe, jak to jde. Jeho ekvalizace a snímání přes větrnou ochranu pomáhá dosáhnout takové srozumitelnosti, kterou postprodukční tým zbožňuje, a to hlavně v případech, kdy musejí mixovat dialog s hudbou a zvukovými efekty. DPA v podstatě dělá ekvalizaci za vás; do mixu zapadá naprosto dokonale.“

V případě produkce show Tosh.0 je pro McCoye důležitým faktorem i odolnost mikrofonů. „Líbí se mi, že jsou naprosto imunní vůči náročným prostředím – nevadí jim vlhko, kapky vody, pády, transport, komplikované kostýmy,“ říká. „Jsou sestrojené tak, aby vám dávaly takové možnosti, jaké mnozí další výrobci nemohou nabídnout. DPA je moje tajná zbraň, která mi umožňuje poradit si s jakoukoliv produkcí, kterou na mě ten den hodí. V programech jako je Tosh, který se natáčí formou improvizované show, v níž se scénář a nápady mění z minuty na minutu, je příjemné mít jistotu, že máte po ruce techniku, která dokáže s takovým tempem držet krok.“

McCoy je dlouholetým fanouškem mikrofonů DPA. Začal je používat hned zkraje své kariéry ve studiu. „Držel jsem se značky DPA Microphones od svých nahrávacích začátků v 90. letech,“ říká. „Být svědkem toho, jak se moje oblíbené nahrávací mikrofony dostávají do vysílacího a filmového průmyslu, bylo ohromující. Pořád jsem vedle z toho, jak společnost DPA Microphones dokázala dostat svoji technologii studiových mikrofonů až do těchto klopových mikrofonů s malou membránou. Vědomí, že pořád inovují svoje zařízení a že vznikají stále nové věci pro mě znamená, že budu pořád s nadšením objevovat nové výrobky od svého oblíbeného výrobce.“

Daniel McCoy, momentálně majitel a provozovatel společnosti ToneMesa, Inc. z Los Angeles, začínal jako asistent zvukaře a pracoval s legendárním hudebním producentem T Bone Burnettem. Jeho kariéra se dále rozvíjela u filmu a televize, kde spolupracoval s filmovým producentem Peterem Guberem. Získal dvě ceny Emmy v kategorii „Best Live Audio Mix to Tape“ (Nejlepší živý audio mix) za svou práci na Ellen Degeneres Show a nominaci na cenu Grammy v kategorii „Best Engineered Album“ (Zvukařsky nejlepší album) za eponymní album Briana Wilsona. Začátkem roku 2008 se McCoy stal jedním z nejmladších členů Cinema Audio Society.

DPA & Tosh.O