Festival Zámostí 2007 … na minutu přesně!

Distributor: 

S minutovou přesností se letos podařilo dodržet časový harmonogram na hlavním pódiu již 11. ročníku kultovního festivalu Zámostí 2007. Díky nové 20m střeše a pódiu od společnosti MUSICDATA jsme získali velké zázemí a mohli jsme připravovat kapely ze dvou stran pódia. Přestože měla každá kapela svůj kompletní backline, díky rolling riserům jsme stíhali přestavby tak rychle, že většina kapel získala až 10 min. rezervu před svým vystoupením, říká Erik Hubcej, hlavní dramaturg festivalu. I velmi technicky náročné kapely jako TATA BOJS jsme s přehledem stihli i díky pružnosti monitorového zvukaře Martina Chlapce a jeho sehraného týmu. Všichni muzikanti si pochvalovali rychlost a výborný zvuk na pódiu. Bylo nejisté počasí, zvláště druhý den, chvílemi i pršelo (i když se naštěstí očekávané přívalové deště nekonaly), ale práci na pódiu to vůbec neovlivnilo, zůstalo zcela suché, bez jediné kapky! Ředitel festivalu Milan Šťastný dodává: „Letošní ročník se extrémně vydařil, dobrá dramaturgie, naprosto úžasný zvuk a bombastická světla nás vyzdvihují z řady ostatních festivalů, které na techniku tolik nedbají. Investujeme do toho velké peníze, ale vždy se to vyplatí, festivaloví návštěvníci i kapely jsou velmi spokojeni. Společnost MUSICDATA nám techniku zabezpečuje již podesáté, každý rok mají něco nového a vždy tak zůstáváme na technologické výši, srovnatelné s evropskými festivaly." Roman Zezula, produkční manager společnosti RENTAL Pro, která techniku MUSICDATA na festivalu používá: „Letos jsme opět zvolili to nejlepší: NEXO GEO T se subbasy CD18, což jsou dle mínění řady profesionálů (zvukaři kapel Linkin Park, Metallica…) nejlepší basy na trhu, protože nehrají dozadu. Na pódiu proto muzikanti a produkční netrpí obrovským hlukem, ale diváci si užívají enormní tlak!". Ing. Pavel Vojta, systémový technik, s úsměvem dodává: „Zároveň nám systém GEO T umožňuje přesně definovat, kam chceme hrát, proto tolik neobtěžujeme okolní zástavbu. Stejný systém používají i největší světové festivaly jako Glastonbury nebo Leads, V festival, Cropredy apod." Škoda jen, že některé kapely mají velmi nezodpovědné zvukaře, kteří se hrnou k hlavnímu mixážnímu pultu (prý v ceně 4 miliony !!) již v podroušeném stavu s kelímkem piva v ruce. Samozřejmě je to hned slyšet a tak některé i skvělé kapely měli zvuk o něco horší, než by si zasloužily… „rozdíly bylo opravdu slyšet", říká technický ředitel festivalu Dan Janík a pokračuje: „V každém případě si myslím, že máme jeden z nejlepších zvuků i světel ze všech českých festivalů a ve spojení s novou obrovskou střechou a s perfektním týmem techniků to byl opravdu zážitek pro uši i pro oči …" Těšíme se na příští již dvanáctý ročník!