Mikrofony a bezdrátové sety Audio-Technica ve výzbroji předních českých kapel

Výrobce: 
Distributor: 
Audio-Technica

Mezi českými profesionálními hudebníky a zvukaři se mikrofony a bezdrátové systémy japonské značky Audio-Technica těší velké oblibě a zájem o ně trvale roste. Přesto je stále mnoho těch, kteří kvůli vlastnímu pohodlí raději zvolí průměrný zvuk z mikrofonu, který „všichni znají, tak proč ho měnit“, místo aby hledali něco nového, dokonalejšího. Tohle naštěstí není případ nejpopulárnějších českých kapel, na jejichž koncertech vždycky nějaký ten „kousek“ s logem „Audio-Technica“ najdete.

Příkladem může být třeba Chinaski, dlouhodobě jedna z nejoblíbenějších tuzemských kapel, která mnoho let používá bezdrátové sety Audio-Technica série 3000. Po stovkách odehraných koncertů a nutnosti obnovit stávající audio equipment kapela sáhla opět po stejné značce a pořídila si pět nových bez- drátových setů s plně diverzitními přijímači ATW-R3100b, UniPak vysílači ATW-T310b a kompletní distribucí. Ta zahrnuje dvojici plochých směrových antén ATW-A49, připojených přes pár kanálových zesilovačů ATW-B80 na vstupy diverzitní UHF anténní distribuční jednotky ATW-DA49, schopné napájet až čtyři diverzitní přijímače série 3000. Petr Houska, dvorní zvukař kapely, je nyní maximálně spokojený – má spolehlivý, krásně znějící systém, který se nebojí použít ani na obřích open-air festivalech, jakým byl třeba královehradecký Rock for People. 

Více než desetileté zkušenosti s bezdrátovými systémy a mikrofony Audio-Technica má i Mňága a Žďorp, lépe řečeno její saxofonista. Se změnami ve všeobecném oprávnění k využívání rádiových kmitočtů kapela řešila upgrade na povolené kmitočty a i v tomto případě byla volba rychlá a jasná – set Audio-Technica ATW-3110b, doplněný mikrofonem ATM350cW. Jiří Tibitanzl, saxofonista Mňágy a Žďorp, k tomu říká: „Pro mne bylo vždy zásadní co nejpřirozenější snímání zvuku saxofonu. Hledal jsem proto mikrofon, který by tento nelehký úkol splnil. Položil jsem jednomu významnému americkému saxofonistovi otázku, jaký mikrofon by při živém hraní uspokojil můj požadavek zachování přirozeného tónu vycházejícího z ozvučnice nástroje. Odpověděl mi, že takový mikrofon neexistuje. Snímaný zvuk se zvuku vycházejícího z nástroje může pouze více či méně přiblížit, což mimo jiné závisí na hudebních schopnostech a technické vybavenosti hráče. A poněvadž se tón tvoří v hrdle, duši a mozku, z pohledu zvuku nenajdeš na světě dva stejné hráče … Nastoupil jsem tedy dlouhou cestu hledání jak zachovat přirozený tón nástroje, který by se prosadil v bigbeatové kapele. Dnes hraji na mikrofon Audio-Technica ATM 350cW spojený s bezdrátovým systémem Audio-Technica série 3000b. A jsem nadmíru spokojený, nejen s bezdrátovým systémem, ale především s mikrofonem ATM 350cW.  Ve své cenové kategorii je prostě jedinečný. No a já přestal hledat Svatý Grál…“

Oblibu mikrofonů Audio-Technica u dechových nástrojů potvrzuje i žánrově zcela odlišná kapela Sto Zvířat, která svým posluchačům už přes dvacet let servíruje muziku ve stylu ska. Celá dechová sekce (barytonsaxofon, tenorsaxofon, trubka a pozoun) hraje na kardioidní kondenzátorové nástrojové mikrofony PRO35cW a ATM350cW, připojené k bezdrátovým setům UniPak série 3000. Všichni „dechaři“ navíc používají bezdrátový UHF In-Ear Monitor systém Audio-Technica M3. To ale není zdaleka všechno. V kufříku zvukaře Sto Zvířat Romana Doležala najdete ještě dynamický mikrofon AE6100 a kondenzátorový ATM710 pro vokály, velkomembránový dynamický nástrojový ATM250 pro snímání velkého bubnu a kardioidní kondenzátorový sideaddress mikrofon na Hi-Hat. 

Již zmíněný dynamický zpěvový mikrofon Audio-Technica AE6100 přinesl jeden ze zvukařů i do ostravské kapely Buty, když pro zpěváka a kytaristu Radka Pastrňáka hledal náhradu za tehdy používanou SM58, která nesplňovala jeho představy z hlediska oddělení hlavního vokálu od zbytku kapely. S AE6100 byl zpěv najednou hutnější, přitom výrazně srozumitelnější a díky potlačenému snímání mimo osu s minimálními přeslechy z jevištních monitorů.

Chinaski, Mňága, Sto Zvířat a Buty jsou jen malým příkladem. Čistý, přirozený a dynamický zvuk mikrofonů Audio-Technica učaroval mnoha dalším kapelám a umělcům napříč celým hudebním spektrem. Mezi „rockery“ je najdete například na koncertech skupiny Wanastowi Vjecy, kde se často na kombech Roberta Kodyma a Tomáše Varteckého objevují velkomembránové kondenzátorové mikrofony Audio-Technica AE3000. Na posledním megaturné skupiny Lucie byl k vidění také AT4047/SV s charakteristickým Vintage zvukem, typickým pro starší studiové mikrofony F.E.T. 

Podíváme-li se na opačnou strany hudebního spektra, najdete mikrofony Audio-Technica i ve společnosti takových hudebních osobností, jakými jsou Lucie Bílá nebo Karel Gott. Bicí a dechové nástroje jejich doprovodných kapel snímá společnost Audioblue, která koncerty těchto hvězd technicky zajišťuje, nástrojovými mikrofony AE3000, ATM450 a ATM350. Více informací o produktech Audio-Technica, jejich použití a referencích získáte u společnosti PRO MUSIC, s.r.o., výhradního zástupce této značky pro Českou republiku. 

Audio-Technica
Audio-Technica
Audio-Technica
Audio-Technica
Audio-Technica