Odposlechový zvukař slavné zpěvačky Glorie Estefan používá přes dvacet mikrofonů DPA, aby zajistil přirozený zvuk živých nástrojů během jejích orchestrálně laděných vystoupení. Když se do toho sedminásobná držitelka ceny Grammy® během živého vystoupení opře, její trénované ucho dokáže zachytit všechny nedokonalosti. Právě proto její dlouholetý zvukař Craig Melvin spoléhá na preciznost mikrofonů DPA, které eliminují nežádoucí šum a zachycují přirozený zvuk živých nástrojů, používaných během orchestrálně laděných vystoupení Glorie Estefan. Aby vyhověl těmto zvukovým požadavkům, používá Melvin kombinaci kompaktních kardioidních mikrofonů DPA 4023, miniaturních všesměrových mikrofonů d:screetTM 4061, nástrojových mikrofonů d:voteTM 4099 a kardioidních mikrofonů d:dicateTM 4011. Melvin už léta využívá mikrofony d:dicate 4011 v rockové hudbě, ale až donedávna ho nenapadlo použít je pro orchestr. Potom však slyšel živé orchestrální vystoupení, které bylo nádherně ozvučené, a zjistil, že za tím vynikajícím zvukem stály mikrofony DPA.
Okamžitě mu bylo jasné, že našel mikrofony pro smyčcové nástroje, které hledal. „Když jsem se poohlížel po náhradě za stávající mikrofon pro smyčce, mikrofony DPA mě původně vůbec nenapadly,“ vzpomíná Melvin. „Pak mi ale možnosti těchto mikrofonů otevřely uši. Snímání orchestru je něco naprosto odlišného. Nesnímá se tam tak často z blízké vzdálenosti, jako je tomu u rockové hudby. Když jsme s Ericem Schillingem (nahrávací zvukař Glorie Estefan) slyšeli housle ozvučené mikrofony DPA, nebylo cesty zpátky k jiným mikrofonům. Když k tomu přičteme výhody všeho toho upínacího vybavení, nebylo nad čím přemýšlet.“ Pokud jde o názor Glorie Estefan na mikrofony, Melvin říká: „Gloria je nejen vynikající zpěvačka, ale je to i výborná muzikantka, takže slyší všechny zvukové nuance. Já jsem zodpovědný za to, co slyší ve svém odposlechu. Ona ví, jak by všechno mělo znít a dokáže okamžitě odhalit jakoukoliv kompresi. Má výborný sluch a když dokončila nahrávání svého alba Standards s orchestrem ve studiu, považoval jsem si toho, že kladně zhodnotila živý zvuk, kterého jsme dosáhli s mikrofony DPA.“ Krátce poté, co Melvin osobně nakoupil zásobu mikrofonů DPA pro nadcházející propagační koncertní turné Glorie Estefan, si uvědomil, že by chtěl do své sbírky přidat další. Zjistil, že obdivuje mikrofon DPA d:vote s magnetickým upínákem pro klavírní křídlo Steinway, který doplnil mikrofonem DPA d:screet 4061 v ozvučném otvoru. Protože to fungovalo velice dobře, Melvin byl připraven přidat do svého arzenálu další mikrofony DPA. „Mikrofony DPA jsou opravdoví tahouni, mnohem konzistentnější než mikrofony, které jsme používali dříve,“ vysvětluje Melvin. „Uvažovali jsme následovně: Jestliže společnost DPA vyrábí mikrofony pro smyčcové nástroje, pak to jsou přesně ty mikrofony, které potřebujeme. Takhle jednoduché to bylo. Měli jsme několik koncertů s orchestrem a tehdy jsem koupil všechny mikrofony DPA. Chtěl jsem mít jistotu stabilních výsledků při všech následujících vystoupeních.“
Nyní má Melvin k dispozici výběr mikrofonů DPA a je připraven experimentovat s různými kombinacemi, aby dosáhnul co nejlepšího možného zvuku. „Při jednom vystoupení jsme použili mikrofon DPA d:vote 4099 pro klavír Steinway a mikrofon d:screet 4061 jsme nechali v ozvučném otvoru. Ohromilo mě, jak skvělého zvuku jsme dosáhli,“ vypráví. „Mikrofon d:vote je pro Steinway výborný a díky magnetickým držákům je jeho použití velmi snadné.“ Upínací příslušenství mikrofonu d:vote určené pro housle, violy a violoncella umožňují muzikantům jednoduše upravit pozici mikrofonu svépomocí, tak aby vyhovovala pohybu smyčce, a byla pohodlná, a to nikoliv na úkor zvukové kvality během vystoupení. V Malvinově sbírce mikrofonů je i mikrofon d:dicate 4011, který je ideální pro snímání nástrojů z blízké vzdálenosti během živého vystoupení nebo ve studiu. To přispívá k přesné a rovnoměrné odezvě mimo osu a nízkému zkreslení zvuku. Melvin momentálně využívá mikrofony 4011 pro flétny a saxofony. I nyní Melvin uvažuje o pořízení dalších mikrofonů DPA, které by mu pomáhaly v jeho práci odposlechového zvukaře. Momentálně se zaměřuje na bicí nástroje. „Přemýšlel jsem o tom, že bych pořídil pár klipsen d:vote pro bubny,“ dodává. „Slyšel jsem, že se skvěle hodí pro tom-tomy a ruční bubny. Na začátku své spolupráce s Glorií jsem používal pro kopák a virbly původní verzi mikrofonu 4011 v kombinaci s všesměrovým mikrofonem 4003. Taky jsme tehdy udělali pár koncertů jenom s dvojicí mikrofonů 4003 a jedním zvláštním mikrofonem pro kopák a pro jazzový styl to bylo perfektní“ uzavírá.