Country se za posledních dvacet či třicet let vyvinulo do hudebního stylu, který pro kytaristy není úplně nejjednodušší uchopit. Jedná se o žánr, který by hodně lidí na naší cestě napříč hráčsky zajímavými prvky různých hudebních stylů možná dokonce i opomenulo. Musíme si ovšem uvědomit, že současné country zdaleka... [celý článek]
Přestože z hlediska harmonie nenajdeme v Blues obvykle nic světoborného, určitě se jedná o žánr, jehož i jemné nuance musí zvládnout každý kytarista, který chce hrát prakticky jakýkoliv moderní styl. Velká část šestistrunných „čarodějů“, která přeskočila bluesový vývojový krok, se vyznačuje neadekvátním tónem,... [celý článek]
Dnes se v rámci našich badatelských výprav do krajiny doprovodné kytarové hry překvapivě nebudeme věnovat žádnému konkrétnímu hudebnímu žánru. Zaměříme se totiž na příklady, které využívají jednu podobnou techniku. Po třech týdnech téměř výhradně trsátkové hry se tak vrhneme do hraní pouze a jen prsty. Zcela určitě... [celý článek]
Dnešní doprovodnou seanci začneme rokem 1979. Spolu s technologiemi a vybavením se v tomto období pochopitelně změnil i kytarový zvuk a s ním i technika. Větší možnosti v rámci zkreslení a lépe hratelných nástrojů v rockové hudbě zapříčinily či podpořily růst technického standardu většiny kytaristů. Hudba, kterou... [celý článek]
V minulém článku jsme si představili koncept tohoto seriálu a zároveň jsme si probrali pár příkladů Funkových doprovodů. Už jsme si ovšem nestačili nic říct k samotným technikám cvičení, která nám pomohou tento materiál vstřebat. Osobně doporučuji kombinovat tradiční přístupy hraní s metronomem a se samotnou původní... [celý článek]
Hraní nějaké formy doprovodů tvoří naprostou většinu každodenního muzicírování většiny kytaristů. Tato skutečnost ovšem mnohdy není reflektována v čase věnovaném jejich studiu a cvičení. Díky velkému objemu informací a dovedností, jež musíme jako instrumentalisté (často samouci) vstřebat, je velmi snadné nechat se ... [celý článek]
Před jedenácti měsíci jsme začali tuto sérii článkem o tom, jak drobnými úpravami můžeme změnit charakter základních akordů v první poloze a tím rozšiřovat naši akordickou zásobu. V dalších dílech už jsme se zaměřili na konkrétní systémy vytváření kytarových voicingů od jednoduchých kvintakordů, přes Drop obraty... [celý článek]
Jim Marshall se narodil v roce 1923 v západním Londýně, kde prvních téměř 40 let svého života působil jako nájemný bubeník, hudební učitel a později majitel obchodu s bicími a kytarami. Tam také vyslyšel volání svých věrných zákazníků, mezi které patřili například Pete Townsend či Ritchie Blackmore, po hlasitějším a ... [celý článek]