Red Hot Chili Peppers

Profil

„Každej koncert, každou písničku hrajeme tak, jako by měly bejt poslední...

Hrajeme, abysme byli šťastný, aby nám stály péra jak je třeba." (Flea)

„Ne, já vůbec neposiluju. Ty svaly jsou ze sexu. To je znát, když děláš několikrát denně kliky". (Kiedis)

Tahle kapela je snad typickým příkladem vyvolávajícím otázku: Je možné se stát hvězdami a vydělat balík peněz jen výbornou muzikou a nebo je ten celý humbuk kolem opravdu nezbytný? Stačí být výbornými muzikanty, umět kloubit styly (funk, metal, rap, punk, folk) aniž by to byla slátanina a být jednou z kapel definujících nový hudební styl (crossover), bez toho aniž by se veřejně ukazovaly holé zadky, vykřikovala spousta pitomostí a spousta se jich i realizovala?

Členové budoucích Red Hot Chili Peppers se znali od školních let, které trávili ve čtvrti Firfax v Hollywoodu. Jako dvojčlenné jádro lze s přimhouřením oka označit dvojici Anthony Kiedis a Flea (vlastním jménem Michael Balzary).

Flea se narodil 16. října 1962 v australském Melbourne. V pěti letech odešel s matkou do New Yorku, v deseti pak do Los Angeles. Velký vliv na něj měl nevlastní otec Walter Urban, uznávaný jazzman. Ten ho brával na různé jamy a jazzu tak propadl i teenager Michael. Začíná se učit na klavír a následně na trubku. Logicky byl trochu podivín mezi vrstevníky, kteří konzumovali to, co v 1. polovině 70. let frčelo, tedy disko. Přes jazz se pak dostává k funku a Hendrixovi. Přezdívku Flea, čili Blecha, dostal podle svého pohybu na pódiu.

Ani Anthony Kiedis není rodilý Kaliforňan. Příjmení dokonce ukazuje na litevské předky… Světlo světa spatřil 1. listopadu 1962 v Michiganu. Když se s otcem, jenž byl profesemi herec béčkových filmů a drogový dealer, odstěhoval v 11 letech do L.A., začaly mu dost divoké časy. Oba jeli v drogách a Tony si vlastně dělal co chtěl, resp. to, na co mu zbyly peníze po nákupu své dávky. Ani své milenky bych svému jedenáctiletému synovi asi nepůjčoval… Táta dohodil i pár kšeftů u filmu a tak se Tony objevil třeba i ve snímku F.I.S.T. – po boku Sylvestra Stallona. S Fleou, a dalším budoucím parťákem Hillelem Slovakem, se scházejí na stejné High School. Tam vzniká skupina Anthym, v níž hrají Flea, Slovak a Jack Irons. Ten první na baskytaru, Slovak (narozen v Izraeli) coby další milovník Hendrixe na kytaru a jediný rodilý Kaliforňan a ve funky protřelý Irons na bicí. Kolem kapely se motá i po všech stránkách velkohubý Kiedis, který čas od času zpestřuje koncerty Anthym svými recitacemi.

Anthym se později transformují v kapelu What Is This? U nichž se už objevuje i Kiedis. Společně Fleou se navíc mezitím mihnou také v punkových Fear.

To vše se odehrává v roce 1982, kdy vzniká základ Red Hot Chili Peppers, původně pod názvem Tony Flow and the miraclously majestic master of Mayhem. Vedle Fley a Kiedise zde hraje ještě kytarista Jack Sherman a bubeník Cliff Martinez (hrával s Captainem Beefheartem a sk. Weirdos). Pod vlivem „nového" objevu, totiž funku v podání projektů George Clintona, vzniká v r. 1983 i nový název. Jde o zkomolený název country kapely Chilli Willa and the red hot peppers. Jiné zdroje ale uvádějí kvintet Louise Armstronga… První skladbou nové kapely je Out In L.A.

Zaujali firmu EMI: „Poslala za náma takovýho tlustýho skrčka, co furt kouřil děsně tlustý doutníky, na očích měl sluneční brýle a byl cejtit jako drogérie. Ten nám nabídl kontrakt na vydání desky. Když jsme se tak na něj dívali, napřed jsme měli chuť kopnout ho do prdele, ale pak nás napadlo, že to co navrhuje, nemusí bejt tak špatný". (Flea)

Na prvním albu (poněkud neotesaný rachotící funk) ještě hrají Sherman a Martinez. Irons a Slovak zůstávají pod smlouvou u What Is This?.

První nahrávky Red Hot produkoval Andy Gill, kytarista anglických Gang Of Four. Žádný velký úspěch ale zatím nepřichází. Pozornost si získávají spíš výstředními koncerty. Holé zadnice, sem tam nějaké to zatčení – prostě pohoda… Pověstné bylo jedno z prvních vystoupení v hollywoodském striptýzovém baru Kit Kat, kde se poprvé předvedli oděni jen s ponožkami na pinďourech…

Lehce uhlazenější album Freaky Styley už produkoval slavný George Clinton. V dechové sekci se objevuje i zkušený Maceo Parker a Freda Wesley od Jamese Browna. Vzniká typický funkový styl kapely.

Zatímco na druhém albu bubnuje Jack Irons, na dalším je to opět Martinez. To přispívá i k jistému návratu od soulu k rocku.

„...cítili jsme, že to pořád ještě není ono. Tak jsme se zavřeli do baráku, kouřili jsme, chlastali a hráli a hráli a hráli. Trvalo to skoro tři roky, než jsme vylezli na světlo. Ty vole, taková doba! Konečně jsme ale cejtili, že to vyjde." (Flea)

Úspěch se dostavuje a výborná deska The Uplift Mofo Party Plan je prvním albem vydaným i mimo USA. Prvním hitem je Fight Like A Brave. Mezitím už koncertují v Evropě s Faith No More.

27. června 1988, pár měsíců po vydání alba, ale H. Slovak umírá po předávkování heroinem a odchází též deprimovaný J. Irons (později u Pearl Jam).

„Měl jsem to být já, ne Hillel. Mé sklony dopřávat si překračování hranic byly věhlasnější, než jeho...". (Kiedis)

Kapela byla do konce roku hodně přibrzděna. Přesto ještě vychází 5-písňové EP Abbey Road s obalem na kterém je nahá čtveřice na slavném přechodu. Pardon, nejsou nazí, mají přece ty ponožky…

Pár týdnů Flea a Kiedis zkoušejí s kytaristou Blackbirdem Knightem (ex-Funkadelic) a D.H.Peligrem (ex-Dead Kennedys). Dokonce prý už tehdy oslovují i Davea Navarra (plácnou si ale až za dva roky...).

Novými členy se nakonec stávají John Frusciante, sedmnáctiletý mladík, expresívní a hravý kytarista a s ním o poznání rockovější bubeník Chad Smith.

Ten první pochází z New Yorku (nar. 5. 3. 1970) a hudbu má v genech. Táta byl nejen právník, ale i dobrý pianista a matka pro změnu talentovaná zpěvačka (později si zazpívá si doprovodné vokály na Under The Bridge). Zprvu je ovlivněn punkem, ale v 15 letech ho úplně dostane koncert Red Hot Chili Peppers. Hillel Slovak je pak doslova jeho idolem. Učí se ale i na Zappovi a Hendrixovi a miluje Funkadelic. Je také fandou astronomie, kosmonautiky a UFO (přestože se bojí se výšek). Jeho přezdívka je Greenie, čili Zelenáč. (Mimochodem přezdívku Flea, čili Blecha, dostal kolega Balzary podle svého pohybu na pódiu.) „Snažím se hrát na kytaru tak, aby bylo co nejvíc slyšet bicí. Mám rád, když je slyšet prostor. Pokud má kytara čistý zvuk, bicí zní mohutněji…"

Chad Smith pochází z Detroitu (nar. 25. 10. 1962 v St. Paul Minnesotě) a bubnuje už od sedmi (!) let. Táta sice pracoval u Forda, ale jinak bylo v rodině muzikantů povícero. Chad začínal s bráchou ve skupině Rockin’ Conspiracy a z řady následujících stojí za zmínku třeba Tilt, Pharaoh, Tyrant a Toby Red (1984 deska u RCA). Nakonec se rozhodne jít za teplejším kalifornským klimatem. Koncem roku 1988 se účastní konkursu na post bubeníka k „papričkám" a byl nakonec úspěšný. Mínus body získal jen svými dlouhýmu vlasy… Jestli svoji roli sehrála i skutečnost, že, že nikdy nebral drogy, toť otázka…

Velký úspěch sklízí i následné album Mother’s Milk s hitem Higher Ground. Deska vychází v období formujícího se crossoveru a do značná míry ho i definuje.

„ ...Naše písničky se rodí jamováním, z biliónu hodin odehraných blbostí, které nikdo nikdy neuslyší. Jde o to, naučit se v temné místnůstce kosmicky vnímat a rozvíjet hudební telepatii". (Flea)

Red Hot Chili Peppers se stávají oblíbeným objektem a nejsou z těch, kterým by to vadilo. Aspoň na povrch to není vidět. Často se dávají fotit třeba do ženských časopisů.

Anthony byl kupříkladu v r. 1990 odsouzen k podmíněnému trestu za „nemístné násilí a vystavování se na veřejnosti". Stalo se při koncertě v George Mason University ve Virginii, kde se dotkl svým penisem tváře jedné divačky…

Úspěšnou a ještě pestřejší desku Blood Sugar Sex Magic se 17 skladbami produkoval Rick Rubin a obsahovala i několik hitových singlů. Především Under The Bridge. Píseň je napsaná podle Kiedisovy básně, inspirované obdobím, kdy neměl kde bydlet a jel v drogách. Prvním singlem ale byla funková Give It Away, třetím pak Breaking The Girl. Oblíbenou story bylo tému domu v Laurel Canyon, kde se natáčelo. Kromě toho, že tam prý strašilo, ale zase nic moc zajímavého. Desky se prodalo přes milión kopií a stává se jedním z nejprodávanějších titulů roku 1991. Je provázená i videem Funky Monks (1992 na zn. WEA). Následuje cena Grammy a hraní v Simpsonových…

„Tohle album je naše pýcha, náš miláček, náš ťutínek. Srali jsme se s ním sice kratší dobu, než s The Uplift..., ale o to byla příprava intenzívnější... chtěli jsme udělat nejlepší desku všech dob..." (Kiedis)

Následují tři roky koncertů (mezi koncertní kousky patří mimochodem i několik věcí od Hendrixe a Search And Destroy od Stooges). Flea a Frusciante na pódiu hodně improvizují. Zatímco Flea si potrpí na ostré funky údery v rychlém tempu, prokládanými melodické brejky, Greenie miluje třeba i Slashe. Jeho kytara však není hlavním, natož nějakým sólujícím nástrojem V r. 1991 vyšlo také EP Give It Away.

Zlomové datum je 7. 5. 1992, kdy na japonském turné John Frusciante sděluje zbytku kapely že dodchází. Nasedá do letadla a odlétá… Jsou v tom problémy s heroinem i deprese související s životním stylem slavné rockové kapely. V dalším období se pak věnuje odlišným projektům. Natočil i film se svým přítelem Johnny Deppem (!). Kvůli penězům na drogy natočil dokonce dvě alba: Niandra Lades And Usually Just a T-Shirt a Smile From The Streets You Hold. Byl na tom víc než špatně až do r. 1997, kdy ho bývalí parťáci z Red Hot dotlačily k léčení…

V létě 1992 jsou hlavními hvězdami putovního rockového cirkusu Lollapaloza (tehdy mj. i se Soundgarden, Pearl Jam, Ice-T, Ministry, Lush). Koncerty absolvují už s novým mladým kytaristou Arikem Marshallem (k vidění je např. i na klipu Breaking The Girl a hraje i na EP Soul The Squeeze).

Marshalla střídá v r. 1993 - pouze nakrátko – Jesse Tobias, definitivně pak Dave Navarro ze sk. Jane’s Addiction (nar. 7.6.1967). V té době vede i další ulítlou kapelu Porno For Pyros a navíc soubor Deconstruction.

Celkem vzato, nebylo to takové překvapení. S Davem se znali už dlouho - v L.A. hrávali na stejných místech. A snad nebylo překvapení ani to, že dal „redhotům" přednost před lanem od Guns’n’Roses. Po jeho příchodu začíná pomalu vznikat i materiál na další řadovku. Prvním společným vystoupení s Navarrem byl Woodstock „1994" (vystupují tam s žárovkami na hlavě…)

V mezidobí vydaná deska Out In L.A. je pouze zadostiučiněním EMI s právem vydat ještě jedno album.

Red Hot Chili Pepers ale vůbec neslevují ze svého image a tak se třeba Flea a Navarro líbají na obálce časopisu Guitar Player. Některé americké obchody tohle číslo nechtějí prodávat - kvůli strachu spoluobčanů z homosexuálů… Ale kluci se přátelí i hudebně - bokovky se Steve Perkinsem (z Porno For Pyros) či nahrávky s Michaelem Stipem a Tori Amos.

Na album věnované Lennonovi přispívají Red Hot skladbou I Found Out a s písní I’ve Been Down se objevují na soundtracku The Basketball Diaries (Flea, Kiedis i Chad jsou velcí fandové tohoto sportu).

Na jaře 1995 se Navarro a Smith objevují v losangelských klubech s bokovkou Brain Taco (se členy White Zombie a Circle Jerks).

Velmi ceněné album One Hot Minute vychází v srpnu 1995 a přináší 13 novinek, poprvé bez jediné coververze. (Pro úplnost - předtím se postupně covery objevily takto: na 1. albu Why Don’t You Love Me od Hanka Williamse, na 2. albu If You Want Me Stay od Sly And The Family Stone, na 3. albu Subterranean Homesick Blues od Dylana, na 4. albu Fire od Hendrixe, na 5. albu They’re Red Hot od Roberta Johnsona…)

Desku měl pod palcem opět Rick Rubin a je poněkud pestřejší než předchozí řadovka. Základy se natáčely už v předchozím roce na Havaji a ve studiu San Rafael v L.A. Texty jsou osobnější, mj. díky předchozímu Kiedisovému těžkému osobnímu období. Navíc měl problémy s hlasivkami, což dost pozdrželo natáčení.

Je tu i více atmosféry psychedelie a baladických prvků. První singl Warped je o drogách (divoká smršť ve střední části trochu připomíná Navarrovu předchozí kapelu a Kiedis zde používá efekt v podobě starého velký zesilovače Lesley). Funkově uvolněný je popěvek Aeroplane (na konci s dětským sborem), silná je naopak balada My Friends. Flea zpívá ulítlou zpověď Pea a album uzavírá téměř folkový popěvek Transcending končící v hardcore…

A co k tomu Kiedis jako textař?: „Když se budu starat, aby všichni pochopili, skončím přinejlepším u říkanek pro děti..."

Tady je pár ukázek:

„Moje tendence být závislý
Mě otravuje a zabíjí
Předstírám, že jsem silný
A oproštěn od závislosti,
která mě deformuje..." (Warped)

„...Jen jedna nota
mě odnese na vlnách daleko
Jen z jedné noty z písně, kterou napsala ona,
se udělám, ať jsem kdekoliv
Jen jedna nota mě udusí
Jen jedna nota - a to není lež -
Jen jedna nota může podříznout mé hrdlo
A zabít mě." (Aeroplane)

A jaký že je Kiedis (jinak milovník jízdy vlakem J) coby zpěvák?: „Nechci se ho dotknout, ale není to nejlepší zpěvák na světě. Je to skvělej, oduševnělej chlápek. Není to typ, který vyhraje všechna ocenění, jako třeba Michael Bolton, ale možná právě proto je tak skvělej" (tvrdí Chad Smith).

Třeba připomenout, že v kapele nezpívá jen Anthony. Občas si píseň přednese také Flea a kapela je jako celek výborná i ve vícehlasech!!

Na přelomu r. 1995/96 se Flea a Smith objevují v „bokovce" Thermidor - spolu s kytaristou Stonem Gossardem z Pearl Jam a Robbiem Allenem, kytaristou a zpěvákem známým z koncertní sestavy papriček... Právě Allen byl tím, kdo to vymyslel, neboť se znal s Gossardem. Počátkem roku 1996 podepisují kontrakt s Atlanticem a na březen ohlašují debutové album Monkey On Rico produkované Davidem Kingem. S Davem kují i plány na obnovení Jane’s Addition. Flea je už dávno pojem, což dokumentuje mj. i ocenění jako basista roku čsp. Bassplayer. Nahrává s řadou hvězd (Johnny Cash, Mick Jagger, Alanis Morissette…). Kromě toho se díky svému osobitému zjevu objevuje i v řadě filmů.

Pražský koncert Red Hot Chili Peppers 26.6.1996 je výborný, přestože poněkud „odměřený".

V r. 1997 hrají Navarro a Smith ve vedlejším projektu Spread. Kiedis naopak podniká cestu kolem světa. Flea dokonce začíná připravovat sólové album…

Další důležité datum: 3.4. 1998. Skupinu opouští Navarro a už za pár dní je zpátky Frusciante.

Základ dalšího alba vzniká u Fley v garáži. Californication produkoval znovu Rubin a je to kolekce opět velmi pestrá. Vedle typických papričkových singlovek typu Otherside nebo titulní skladby, najdeme někde přidáno rapu (Get On Top), jinde funku (I Like Dirt), rocku (Parallel Universe) či dokonce folku (závěrečný příjemný popěvek Road Trippin’). Ale kdo chce, najde si takových i jiných stylových vlivů povícero prakticky v každém z 15 opusů alba. Kasička vydavatele i kapely si opět přišla na své - prodáno bylo víc než 10 miliónu nosičů (5. místo v amer.hitp.). A to přesto, že deske byla ještě před vydáním oficiálně celá zveřejněna na internetu. A nikomu už ani nevadil název alba skrývající slůvko „fornication", čili pohlavní styk…

V roce 2000 vychází 3. Johnova sólovka – To Record Only Water For Ten Days a se po dlouhé době se objevuje i video – Of The Map (s koncertem v Portlandu).

O desce By The Way z r. 2002 mnozí rockoví jazykové tvrdí, že „redhoti" zase o kus vyměkli… Je pravda, že tu a tam zaslechneme téměř popové melodie (např. poprocková Universally Speking, příjemná This Is The Place, trubkou a „popíkovými" vícehlasy dobarvená Tear, nebo velmi příjemná On Mercury). Pro Red Hot typický, přestože dost popový je i The Zephyr Song. Naopak, jakoby od zcela jiné kapely zní téměř „latina" v podobě příjemné chytalavé písničky Cabron. Celkově jakoby ubylo trochu funku i rapu (ten ale nechybí v titulní hitovce By The Way nebo v Minor Thing) a přibylo kláves (v jednom místě zní skoro jako Gary Numan!). Nebude-li člověk požadovat, aby kapela hrála pořád to, s čím před lety prorazila, lze klidně říct, že je to dosud nejlepší deska Red Hot Chili Peppers. Přesto se dodatečně dozvídáme, že se Flea s v tomto období dvakrát rozhodoval o odchodu z kapely.

O dvaroky pozdějí se objevuje 4. Johnova sólovka Johna – Shadows Collide With People (poslední u Warners). Následně mu vychází dokonce kolekce 10 (!!) alb u f. Record Collection (každý měsíc jedno).

Red Hot Chili Peppers vydávají pro změnu své vůbec první live-album – s koncertem v Hyde Parku.

Na jaře 2006 vychází Kiedisova biografie Scar Tissue (byly těžké doby: „Jediné co jsem měl, byl krásný bílý Stratocaster, podepsaný všemi členy Rolling Stones… Byl jsem tak zoufalý, že jsem ji vyměnil za nějaké drogy, které mě na 10 minut sjely…"). Vlastně až do současnosti střídá roky abstinence a braní drog. Nyní je prý čistý čtvrtý rok…

Nové dvojalbum Stadium Arcadium se připravovalo rok a půl. Producentem je opět Rick Rubin a vznikalo převážně v proslulém Laurel Canyonu. Natočeno bylo 38 písní, z nichž 28 bylo vybráno. Původní hlášky hovořily o dvou albech rychle za sebou už v r. 2005...

V dubnu 2006 vyšel první singl z dvojalba - Dani California. Ihned je to první příčka Billboardu, což se v historii kapely stává teprve podruhé. Jinak je to ale již devátý singl No. 1.

Flea ke klipu (rež. Tony Kaye): „Připravuješ se na to, že uděláš videoklip – fakt směšný médium, mimochodem. Uvědomíš si, že se CD prodává jen díky kozám a prdelím v klipu! Proto se vždycky snažíme natočit tak kvalitní umělecký kousek, jak jsme jen schopni! … Už nás štvaly ty hory režisérů, co nám jen předládaly neskutečně dlouhý koncepce: Poběžíš pozpátku v růžových ponožkách, přeskočíš skálu a sníš králíka… Tak svinsky dlouhý kraviny…" Klip k Dani California zobrazuje historii rock’n’rollu.

Stadium Arcadium bude ke koupi nejdříve na placeném downloadu iTunes a je možno si ho v předstihu objednat. Pro členy fanclubu je připravena speciální verze vč. DVD a různých přibalených maličkostí.

John Frusciante hovoří o novém albu stylově: „…Red Hot Chili Peppers si pohráli se světlem, temnotou, zvukem, tichem, formou, vzduchem a prostorem aby vytvořili hudbu, co si pohraje s posluchačem…"

V dubnu probíhá evropské mini promo tour (koncerty v Londýně, Bilbau, Paříži, Hamburku a Miláně). A singlů se již nyní plánuje celých pět. Datum premiéry nové kolekce je stanoveno na 8. května 2006. V červnu by se navíc měl na trhu objevit projekt objevit Chada Smithe a Glenna Hughese – Music For The Divine.

Flea: 'Připravuješ se na to, Red Hot Chili Peppers vystoupí 14. 6. 2006 v pražské Sazka Aréně.

Diskografie:

  • Red Hot Chili Peppers (1984, EMI - America, reedice v r. 1990, remaster v r. 2003)

  • Freaky Styley (1985, EMI - Americe, reedice v r. 1990, remaster v r. 2003)

  • The Uplift Mofo Party Plan (1987, EMI – Manhattan, remaster v r. 2003)

  • Mother’s Milk (1989, EMI – America, remaster v r. 2003)

  • Blood Sugar Sex Magic (1991, WEA)

  • What Hits?! (1992, EMI, komp.)

  • Plasma Shaft (1994, WEA, dvojalbum obsahující desku 5, plus remixy a rarity vydané na EP Plasma Shift)

  • Out In L.A. (1994, EMI - America, 6 nevydaných skladeb z r. 1982, plus živé snímky)

  • Live Rare Remix Box (1994, WEA, 3CD, v omez. nákladu)

  • Greatest Hits (1995, EMI, komp.)

  • One Hot Minute (1995, WEA)

  • Under The Covers (1998, EMI, limitovaný náklad, staré a live snímky)

  • Californication (1998, WEA)

  • By The Way (2002, WEA)

  • Greatest Hits (2003, WEA, komp., CD i DVD)

  • Live in Hyde Park (2004, WEA, live)

  • Stadium Arcadium (2006, WEA, dvojalbum)

Nástroje:

    FLEA

  • donedávna často používal např. nástroj Flea-bass vyrobený na míru firmou Modulus,

  • struny: Ernie ball,

  • komba: Gallien-Krueger Heads, Mega/Boogie cabinets

  • efekty: Electro Harmonix bass balls, MXR micro Amp, Boss Bass overdrive Bass auto wah, Bass Dynamic filter, Dunlop bass, Crybaby wah-wah booster pedal, Fuzz pedal, Dod/FX25 envelope Filter

  • na jaře 2006 zřejmě definitivně odchází od zn. Modulus k Fenderovi. Oblíbil si hlavně Precision Bass.

    SMITH

  • jeho první bicí soupravou byly krabice od zmrzliny Baskin Robbins :)

  • je ctitelem zn. Pearl, činely hlavně zn. Sabian

  • sestava z r. 1997: javorová souprava, 6-vrstvé skořepiny s litými obručemi se stříbrnou perletí s jemným lakem, zakázková práce plus upevněný 10"x10" a 10"x12", na zemi 14"x14" a 16"x16" a basový 16"x24". K tomu Pearl Power Shifter Eliminator pedal.

  • o 3 roky později bicí Pearl „Master Series" se signovaným Snare CS 1450, dole 14"x14" a 16"x14" a basový 22"x16" nahoře jen jeden tom tom 12"x10". Pedál P200C, stojany H2000 (u hihatky), S2000C (u snare) B855W (u čnelů), TH100I (u tom tomu) a adaptér AX20

  • Pearl nabízí i séri 5x14 Snare Drum signovaný právě Smithovým jménem (s obručemi Superhoop II, s nerez napínacími táhly a černým niklovým povrchem)

  • paličky: Vater

  • v červnovém čísle 2006 čsp. Modern Drummer bude hlavní prostor věnován právě Chadu Smithovi. Další info na www.onehotglobe.org

  • přestože je zastáncem jednoduchých sestav, je držitelem Guinessova rekordu v hraní na největší bicí soupravu (308 dílů)

    FRUSCIANTE

  • první kytarou byl akustický Gibson od dědy

  • první elektrickou byl Fender Stratocaster (na ní cvičil i 15 hod denně…)

  • hlavní nástroje: Fender Telecaster 1965, Fender Stratocaster 1955 (s javorovým hmatníkem), Fender Stratocaster 1962 (s palisandrovým hmatníkem), Fender Jaguar 1962, Gibson Les Paul

  • hlavy Marshall (na pódiu např Major 200 W a Jubilee 25/20) a Fender (na pódiu např. Dual Showman Silverface)

  • bedny: obvykle Marshall 4x12"

  • krabičky: např. Electro-Harmonix (16 Second Digital Delay, Micro-Synth...), Boss DS-1 Distortion, Boss DS-2 Turbo Distortion, Boss FZ-3 Fuzz, Ibanez WH-10 Wah Wah, Uni-Vibe Stereo Chorus, Roland CE-1 Chorus Ensemble, MXR Phase 90 i 100…

  • v dubnovém čísle 2005 čsp. Total Guitar lze vyhledat jak napodobit jeho styl. Hlavní článek mu náleží i v květnovém čísle čsp. Guitar World. Tam bude navc videoškola Under The Bridge.

  • jednou prohlásil: „Je jedno jestli hraješ na fendra, stratocastera nebo hammera. Každej tón je v tobě." …