Gino Banks

Firemní bubeník Audixu v Indii
Kategorie: 
Distributor: 
Gino Banks

Gino Banks je třetím v generaci nepálsko-indických muzikantů, jenž sám sebe popisuje slovy jazz-rock-fusion bubeník, hudební aranžér, umělec Bollywoodských seancí a majitel studia. „Můj dědeček byl trumpetista, který hostoval s britskými Big bandy, jež přišly do Indie během okupace začátkem čtyřicátých let,“ vysvětluje Gino. „Přesvědčili ho, aby si vybral nějaké evropštější příjmení, a tak vzniklo Banks. Můj otec Louis je renomovaným jazzovým pianistou, jenž byl pojmenován po Louis Armstrongovi. No a já se jmenuji po Gino Vannellim!“

Gino hostuje s různými bandy i s otcem a mísí se u něj jazz, fusion a rock. Je také takzvaným first-call session bubeníkem pro bollywoodské filmové soundtracky, nahrává ve svém domácím studiu, kde jsou jeho hosty samí skvělí muzikanti jako třeba John McLaughlin. Gino své studio popisuje jako „hudební chrám pro indické muzikanty.“

Gino se poprvé setkal s mikrofony od Audixu v Mumbai přes Sound.com, jednoho z největších audio distributorů v Indii. „Měli kompletní set Audix mikrofonů,“ říká Gino. „Zamiloval jsem se do D2 a D4 pro tomy-přechody. Doslova jsem byl šokován. Reprodukovali přesnou tonalitu bicích bez všech „zvonivých“ šumů, co jdou z běžných mikrofonů. Je dost náročné zachytit ten správný charakter mohutného zvuku bicích s řadou resonancí. Bící většinou hrají skvěle přesně do chvíle, než je na nich mikrofon, v tu chvíli je to celé jinak. Ale Audix zachytil ten pravý zvuk téměř bez použití jakékoli ekvalizace.“ Poté byl Gino v Dubai a koupil si kompletní set D2, D4 a D6! Gino hraje na velkou soupravu, kterou sám popisuje jako 3 v 1: „Mám tři kopáky, dvě hi-hat a jednu záložní, tři virbly, včetně piccolo.“ Pro vršek i spodek všech rytmičáků používá i5. „Vždycky jsem používal standardní mikrofon pro rytmičák, ale teď zcela preferuji Audix i5. Zdá se mi, že má daleko širší vzor, zabírá nejen vršek virblu, a tím má daleko otevřenější zvuk.“

Na přechody Gino používá D2 na rámu a pro kotel D4. D6 by rád použil pro ten největší kotel, aby zachytil i nízké frekvence: „D2 zachytí přesnou tonalitu tomů bez jakéhokoli přeznívání,“ vysvětluje Gino. „Větší bubny znějí skvěle s D4, takže počítám s tím, že D6 bude excelentní pro kotel s rozměrem přes 18 palců.“

„Měl jsem šanci hrát s dvěma dalšími bubeníky, kteří používali jiné mikrofony,“ doplňuje Gino. „Jejich přechody ale vůbec nehrály tak pevně a jasně, jako ty moje. A jak jsem seděl u zvukaře, zeptal jsem se ho, jestli by nechtěl mikrofony prohodit za Audix. K jejich překvapení byl rozdíl znát hned od prvního úderu!“ Gino používá na všechny tři kopáky D: „D6 pracuje skvěle jak na bláně, tak u díry i s polštářem bez blány. Ostatní mikrofony mají docela dost takového divného klikání, z čehož mám pocit návratu do osmdesátých let. Chci daleko kulatější, jazzovější zvuk, ačkoli hraju tvrdě. A D6 bez všech ekvalizací má přesně takové množství basů a důrazu, jaké si představuji.“ Gino přidává ze shora i pár Audix SCX25A, široko-membránové kondenzátorové mikrofony, pro zachycení stereo vjemu jednotlivých bicích souprav.

Gino Banks