Stejně jako kulaté dvacetiny, i čtvrtstoletí své existence oslavila nejoblíbenější česká rockové kapela Kabát dlouho očekávaným megakoncertem „na zelené louce“ na pražském Vypichu. „Po čertech“ velká scéna, zaplněná světly, zobrazovacími panely a ozvučená na české poměry neskutečným množstvím reproboxů L-Acoustics, nabídla rekordnímu počtu návštěvníků profesionálně odvedenou show se skvělými vizuálními efekty a perfektním zvukem.
Jakousi předpremiérou koncertu byl 26. červen na letišti ve slovenských Piešťanech, kde Kabát vystoupil jako hlavní hvězda prvního dne největšího slovenského rockového festivalu Topfest 2014. Tam, na 45 metrů široké, 28 metrů hluboké a kolem 75 tun vážící scéně si Kabát poprvé zahrál do desetitisícového davu na nový ozvučovací systém L-Acoustics K2, do kterého se rázem zamiloval. Původní plán, nasadit K2 jako hlavní PA systému na Vypichu, se tak ukázal jako správná volba. Spolu s novým ozvučovacím systémem si Kabát na Topfestu vyzkoušel i další novinku - užší spojení kapely s technikou, kdy je celý koncert propojen po síti s počítačem a včetně světel a videa synchronizován „klikem“.
Jak jsme naznačili již v úvodu, megakoncert na Vypichu si z technického hlediska v ničem nezadal s produkcemi největších světových legend. Ozvučovací systém se skládal výhradně z komponentů francouzského výrobce L-Acoustics. Hlavní PA systém tvořila levá a pravá dvojice vedle sebe zavěšených clusterů K1/K2 a K1-SB, po obou stranách scény doplněná outfilly K2. Dále byly vztyčeny dvě dvojice Delay věží – první dvě věže, sloužící současně jako stanoviště spotařů, nesly po jednom clusteru K1/K2, druhé dvě vždy dvojici clusterů K1/Kara. Podtrženo sečteno, celkem 92 boxů K1, 60 boxů K2, 22 subbasových jednotek K1-SB, 44 modulů KARA, 92 subwooferů SB28, 16 subwooferů SB18 a 48 touringových racků LA-RAK s procesingem a ampingem LA8. Signál se do LA-RAKů přiváděl analogově i digitálně přes AES/EBU. Pouze spojení mezi oběma zadními Delay věžemi bylo čistě analogové. Aby bylo možné tak rozsáhlý systém spravovat z jednoho místa – stánku FOH, byly všechny LA-RAKy připojeny do sítě L-Net a řízeny a monitorovány prostřednictvím LA Network Manageru.
Pokud jde o mixáž, FOH i monitory byly doménou výhradně britských digitálních mixážních pultů DiGiCo série SD. Na FOH to byl nástupce slavné D „pětky“ SD5, na monitorech pak SD8 a 2x SD8/24. A nutno řící, že oba zvukaři odvedli vynikající práci, stejně jako sound-designer a systémový technik, jenž mohutný ozvučovací systém nastavoval. Znát to bylo nejen na kapele, která díky skvěle namíchanému odposlechu do In-Ear monitorů Ultimate Ears UE11A hrála v naprosté pohodě a evidentně si koncert užívala, ale i na ohlasech přicházejících od zkušených touringových „matadorů“, kteří Kabát dokonce podezřívali, že celý koncert hraje z připraveného CD.
Není bez zajímavosti, že i tak obrovské množství materiálu pochází výhradně ze zdrojů českého touringu. To je významným signálem směrem k českým i zahraničním pořadatelským agenturám a produkčním společnostem. A jak to bude za dalších pět let? Uvidíme, nechme se překvapit ...