Ibanez RG450 LTD (Japan)

Limitovaná série přichází!
Autor: 
Cena: 
18 140,00 Kč

Každý výrobce z důvodu oživení trhu přichází z akčními, popřípadě limitovanými modely, které jsou vyrobeny pouze v omezeném množství kusů. K těmto nástrojům se řadí i kytara Ibanez RG450, která je dnes v našem testu.

Dle poskytnutých informací distributora této značky se jedná o limitovanou serii, co do počtu kusů týče, ale i vyráběnou pouze ve dvou barevných odstínech Cosmic Blue (CB) a v provedení MC, neboli červenorůžová metalíza, jež je právě na testovaném modelu.

První dojem

Kytara má výraznou a kvalitní povrchovou úpravu, vycházející tvarově z kytar typu Strat, osazena kombinací snímačů humbucker-single-humbucker, s dvojzvratným tremolem Lo-Trs Trem, spolu s hardvarem v povrchové úpravě nazvané „kosmická černá“. Nebojím se říci: „nádhera provedená do posledního detailu“.

Popis

Krk této kytary je vyroben z javoru s dolepovanou vykloněnou hlavou opatřen palisandrovým hmatníkem osazeným 24 jumbo pražci. Orientační značky jsou klasicky kruhového tvaru vyrobené z umělé perleti. V místě nultého pražce jsou usazeny zámky tremola, za kterými je krytka výztuhy. Na hlavě kytary je namontována kvalitní uzavřená olejová mechanika s nápisem Made in Japan (z toho je vám jistě jasné, že se nejedná o asijskou kopii). Dále zde nalezneme typické chromované logo a označení série. Připevnění krku k tělu je provedeno čtyřmi vruty a to bez použití kovové destičky, ale jen pomocí kovových pouzder. Je nutné podotknout, že spoj krku s tělem je precizně opracován a umožňuje pohodlnou hru, jak v místě spoje tak ve vysokých polohách.

Tělo je vyrobeno z olše a tvarově vychází ze strata, ale hrany jsou poměrně ostré, žádná příjemná zakulacení. Tento typ těla je nejvíce podobný výrobní serii JEM, ve které si velmi libuje kytarová hvězda Steve Vai. Jediné co zde chybí je tzv. „opičí rukojeť“, což dle mého názoru vůbec nevadí spíše naopak. Krycí plastová deska, imitující růžovou perleť, na níž je připevněna veškerá elektronická výbava, působí velmi efektně. Použité firemní tremolo Ibanez Lo-Trs-Trem je osvědčeným a převážně používaným článkem hardwaru u této firmi. Páka tremola je klasicky šroubovací bez převlečné matice a vše je v provedeno, jak již jsem zmínil výše, v černém „kosmickém“ chromu.

Snímače, zde použité, jsou také firemní a nenesou žádné označení. U tohoto nástroje bych s radostí uvítal alespoň kombinaci snímačů V7 a V8 (pozn. redakce - snímače firmy Ibanez, které se používají v nejvyšších sériích kytar tohoto výrobce).

Celková povrchová úprava, jak jsem již zmínil v úvodu, je provedena červenorůžovou metalízou s vrchním velmi odolným polyuretanovým lakem, vyleštěným do zrcadlového lesku.

Vlastnosti

Kytara již na „sucho“ hraje poměrně hlasitě a ladí ve všech polohách, ostatně tak by to mělo být vždy. Je tu však jedna dosti podstatná věc. Při sebemenším tlaku na tremolo, při tlumení malíkovou hranou ruky a také při vytažení struny, dochází k rozlaďování. Floyd chodí velmi lehce a to je v tomto případě na škodu. Příčinou jsou velmi měkké pružiny, popřípadě jejich seřízení v závislosti na síle strun. Tento jev je velmi diskutabilní, protože některým kytaristům naopak lehký chod tremola vyhovuje. Vše je tedy závislé na vhodném seřízení tahu pružin.

Přiznám se, že z důvodů mě neznámých snímačů jsem očekával jejich zařazení dolevnější kategorie. Otáčím volume doprava, očekávajíce mikrofonní napískávání. Hlavou se mi honí myšlenka: „co ušetřili na snímačích, to vrazili do opracování a celkového vzhledu kytary“. Ale pořádně jsem se zmýlil. „Hrábnul“ jsem do strun a světe div se, hrají naprosto perfektně. Nejprve jsem vyzkoušel humbucker u kobylky, pěkně kreslí, dobře táhne a jakoby nakvákával. Celkově dobrý sustain s plynulým přechodem do vazby. Pře pnutím na humbucker u krku se trochu ztratí zkreslení a výšky, tón je krásně kulatý, plný a kdo ví co ještě. Radost hrát blues. Potěšení ale netrvá dlouho, neboť v zápalu hry mě vyrušila paní, co má se mnou děti a sdílíme spolu náš skromný domek, že prý nejsem doma sám. Co se dá dělat. Ustupuji a otáčím volume zpět doleva a uvědomuji si, že už to není ono. Zkouším dále singl a mezipolohy. Kytara trochu připomíná Stratocastera, ale zvuk není tolik barevný a taky tolik nezvoní. Co by jsme ale chtěli po jednom singlu. Já bych osobně vystačil s humbuckery. Ale znáte to, co se například nelíbí mě, to právě pro vás může být to pravé ořechové.

Závěr

Tato kytara je univerzální nástroj, hodící se snad na všechna pódia. Je velice dobře zpracovaný s majestátně nádhernou povrchovou úpravou, jak dřeva, tak i hardvare. K tomu všemu příjemný a rychlý krk, na který není těžké si zvyknout. Jediná výhrada je k továrnímu nastavení tremola, k jeho lehkému chodu, způsobujícímu rozlaďování. To je však lehce odstranitelná vlastnost. Jednoduchý a výstižný závěr: kdyby cena tohoto nástroje byla o něco nižší, už bych ho nevrátil.