V případě testovaného kousku je kovové šasi sytě žluté barvy osazeno (naprosto stejně jako u Phase 90) pouze spínačem, kontrolkou on/off a jediným ovládacím prvkem (kroutítkem) RATE, jímž se nastavuje rychlost chorusu. Na pravoboku se nalézá jackový vstup pro nástroj a zdířka pro napájecí adaptér (ten není součástí balení). Na levoboku už je pouze jackový výstup. Čtyři šroubky zespoda přichycují odnímatelné dno, pod nímž je prostor a přípojka pro 9V baterii. Toť vše – nic víc, nic míň už tady nenajdeme. Tato spartánská strohost může možná u někoho vzbuzovat despekt, což platí s největší pravděpodobností o těch muzikantech, kteří zastávají názor: „Čím víc pruhů, tím víc Adidas“, a kterým se pouze jeden ovládací prvek může zdát zoufale málo. Ale nenechte se mýlit, ujišťuji vás, že si s tím jedním „čudlem“ vystačíte až, až. Ti, kteří už mají zkušenosti s krabičkami MXRmicro, vám to určitě rádi potvrdí.
Naživo
Ve zkušebně jsem zapnul lampového Fendera, zapojil pouze Micro chorus na 9V baterku) a kytaru (Strat, 3 singly). Čistý zvuk, Rate na minimu, zkouším přepnout při zeslabeném Volume na kytaře – chorus trochu šumí, na můj vkus možná o chloupek víc, než by měl, ale i tak je to stále v mezích (ultra tichý digitál to prostě není). Při hraní si libovolně přepínám – musím ocenit, že chorus nekrade basy, spíš naopak! Zvuk se dále mírně rozšíří ve středech a lehce se seříznou výšky, je tady malinký odskok v úrovni signálu směrem nahoru. V efektovaném zvuku je slyšet zajímavá spodní frekvence a ke všemu ještě lehounký nádech flangeru, což dělá ve výsledném zvuku trochu té správné „špíny“. Chorus se líně převaluje a i při tomto minimálním nastavení je opravdu dobře slyšitelný. Perfektní pro vybrnkávání, rozklady, riffy, kde proznívají zejména prázdné struny. Pomalu přidávám Rate, zvuk se směrem ke dvanácté hodině krásně rozvlňuje projasňuje, je pěkně plastický, výšky se vracejí a příjemně cinkají. Tohle je super! Ve středním pásmu (11. - 2. hod.) dostanete zvuky přesně jako v „Come as You Are“ od Nirvany, „See you on the Other Side“ od Ozzyho nebo třeba „Fade to Black“ od Metallicy. Analog je tady nádherně slyšet, teplost a pevně nastavená hloubka jsou až překvapivé na to, že se jedná o MONO efekt. Zhruba od dvou hodin už se dostáváme do výrazně pulsujícíh vod evokujících Leslie efekt a končíme na hustě rozvibrovaném vintage zvuku 70. let z oblasti indies či příjemné psychedelie. Pokud svůj aparát „nakopnete“, rozhodně si také užijete příjemné chvíle! Dýchnou na vás osmdesátá léta éry Rush, „vykroutíte“ si Zakka Wilda a jeho „schizoidnosti“ (myšleno jen v dobrém!) např. z Ozzmozis (pokud ovšem disponujete alespoň přibližným brutal drivem jako on) nebo kolem vás prosviští Steve Vai se svými rhytm riffy.
I tady platí, že Micro Chorus už i tak nabouchaný zvuk ještě prohřeje a zplastičtí a lehce povytáhne středové frekvence, ale přitom ho ještě tak správně „zašpiní“. Samozřejmě záleží na míře zkreslení, jeho povaze atd., ale tento chorus se alespoň v mém případě choval k mému zvuku vždy pozitivně. Je opravdu až s podivem, jakou variabilitou tenhle malý žluťásek disponuje! Ač s pevně nastavenou hloubkou a v provedení mono, přesto poskytne vše, co plnohodnotný chorus poskytnout má, včetně funkce TRUE BYPASS. Přičtu-li k tomu malé rozměry, „betelné“ kovové zpracování, příznivou cenu a navíc super vychytávku v podobě gumového nástavce na potenciometr Rate pro jeho ovládání nohou přímo při hře, nezbývá mi, než se hluboce zamyslet nad tím, PROČ ho ještě nemám doma!